IT4Business bestaat 15 jaar (01-04-19)

Met trots wil ik vandaag kort terugkijken op 15 jaar IT4Business.

Op 1 april 2004 (en dat was ook toen geen grap) startte ik als ZZP-er IT4Business met als doelstelling, zoals de bedrijfsnaam al aangeeft, geld te verdienen met werkzaamheden op het gebied van IT (automatisering en netwerkbeheer) en deze diensten uitsluitend te verlenen aan zakelijke klanten.

 

Vanwege de hoge servicelevel, persoonlijke betrokkenheid en brede vakkennis, is het me gelukt om nog steeds bestaansrecht te hebben als (letterlijk) kleine zelfstandige.

 

In de eerste plaats ben ik hier zelf ontzettend trots op. Maar daarnaast gaat mijn dankbaarheid ook zeker uit naar mijn klanten, die me de afgelopen jaren het vertrouwen hebben gegeven, om diensten voor ze te mogen verrichten.

 

Vanwege de economische crisis en privé omstandigheden, is de zakenrelatie tussen IT4Business en haar klanten, hetgeen ik persoonlijk nog steeds betreur, een tijd minder geweest dan voor beiden gewenst. Door keihard aan mezelf te werken, niet op te geven én het vertrouwen, dat veel van mijn (huidige) klanten mij gaven, is het me gelukt om de servicelevel en kwaliteit van mijn automatiseringsdiensten tot een hoog niveau terug te brengen.

 

Door daarnaast een samenwerkingsverband aan te gaan met IT Support Groep uit Tilburg en Spijkers Telecom uit Oisterwijk, is IT4Business minder kwetsbaar geworden en is de kennis en vakbekwaamheid verbreed, en zijn de aangeboden diensten toegenomen.

 

Met positieve energie zal ook de komende jaren IT4Business haar klanten ondersteunen in persoonlijke automatisering en netwerkbeheer.

 

Edwin Poirters

IT4Business

 

 

Nieuwe wet GDPR is aanstaande (28-09-17)

 

GDPR ‘ver van mijn bed show’? 

 

De naam GDPR valt steeds vaker, het is nog een beetje ‘een ver van mijn bed show’ voor vele bedrijven maar de noodzaak sijpelt langzaam door. Op 25 mei 2018 moet bijna iedere organisatie voldoen aan de GDPR. Maar wat moet je dan geregeld hebben? En wat houdt deze wet nu precies in? IT4Business geeft je graag meer informatie.

 

Wat is GDPR?

Bedrijven die de privacy van hun klanten negeren, riskeren vanaf 25 mei 2018 torenhoge boetes door de nieuwe wet GDPR. We kennen in Nederland al de meldplicht Datalekken. Maar de GDPR gaat verder: het geeft Europese burgers de controle over hun persoonlijke gegevens. GDPR staat voor General Data Protection Regulation en legt strenge voorwaarden op voor het verzamelen, verwerken en doorgeven van die gegevens. De maximale boete kan oplopen tot maar liefst 20 miljoen euro of 4 procent van de jaarlijkse wereldwijde omzet. Dus dat is niet niks. Een onderwerp waar je je in ‘moet’ verdiepen.

 

GDPR: dé 10 belangrijke stappen

Maar welke strategische beslissingen neem je als ondernemer of IT-Manager? Het is goed om te weten dat de wet GDPR veel verder gaat dan ICT. Ook informatieverplichtingen, beleid, privacy en strakke juridische kaders rondom een datalek maken deel uit van de nieuwe wet. We zetten de belangrijkste stappen hieronder voor je op een rij:

  1. Zorg ervoor dat privacy- en gegevensbescherming op het hoogste niveau binnen je organisatie als vanzelfsprekend wordt gezien.
  2. Laat een analyse uitvoeren om de security- en privacyrisico’s in kaart te brengen en neem maatregelen. IT4Business kan je hierbij helpen.
  3. Leg vast hoe jouw bedrijf omgaat met alle privacygevoelige gegevens binnen je organisatie en hoe deze worden verwerkt.
  4. Zorg dat jouw persoonsgegevens voldoen aan de wettelijke bewaartermijn en dat je ze tijdig kunt verwijderen.
  5. Zorg voor een verwerkersovereenkomst met de bedrijven waarmee je jouw gegevens deelt.
  6. Stel een procedure op voor het adequaat anticiperen en afhandelen van een datalek. (Je hebt slechts 72 uur voor het melden van een datalek)
  7. Verhoog de (privacy)bewustwording van je medewerkers. Weten zij hoe ze om moeten gaan met de data die tot hun beschikking staat?
  8. Check je huidige privacy beleid. Is deze met de komst van de GDPR nog actueel?
  9. Informeer altijd je relaties/betrokkenen over wat er met hun persoonsgegevens gebeurt.
  10. Stel vast of jouw organisatie over een functionaris gegevensbescherming moet beschikken

Vakantiesluiting IT4Business (03-07-17)

In verband met mijn zomervakantie ben ik niet bereikbaar van zaterdag 15 juli 2017 t/m zondag 30 juli 2017.

 

In geval van calamiteiten verzoek ik je vriendelijk contact op te nemen met IT Support Groep in Tilburg, via telefoonnummer 013 578 43 00, welke mijn zaken waarneemt.

 

Maandag 1 augustus 2017 kun je weer rekenen op de diensten van IT4Business!

 

 

Ransomware WannaCry ook in Nederland actief. Ben alert! (15-5-17)

Het is je vast niet ontgaan, de kranten staan er vol mee: ransomware. De ransomware WannaCry dook vrijdag op. Deze vorm van cybercrime versleutelt, helaas in grote aantallen, bestanden op besmette computers en eist daarna een betaling om jouw bestanden weer vrij te geven. Via dit artikel roepen we jou op om dan ook extra alert te zijn. We raden je wel aan om extra alert te zijn. Hoe herken je ransomware?

 

Check deze punten:

 

1. Afzender Controleer het adres van de afzender. Ken je deze? Is het adres vaag of onduidelijk? Dan heb je waarschijnlijk met phishing te maken.

 

2. Aanhef Word je met hele algemene termen, zoals ‘Geachte heer/mevrouw’ of ‘Beste klant’, aangesproken, let dan op. Bedrijven en instanties waar je klant bent, gebruiken meestal in ieder geval je achternaam in een e-mail of weten of je een man of een vrouw bent.

 

3. Vragen naar persoonsgegevens In veel nep e-mails staat het verzoek om je persoonsgegevens ‘te controleren’, ‘bij te werken’ of ‘aan te vullen’. Je moet dan op een link klikken om dit te doen. Doe dit nooit zomaar!

 

4. Taalgebruik en vormgeving De huidige generatie nepmails staan allang niet meer bol van de taal- en spelfouten. Ook de gebruikte logo’s en foto’s worden steeds professioneler. Lees en bekijk de e-mail goed om te zien of je toch geen onregelmatigheden tegenkomt.

 

5. Links Juiste deze links kunnen ervoor zorgen dat er schadelijke software op je computer wordt geïnstalleerd of dat je naar een valse website wordt geleid. Klik dus nooit zomaar op de links in e-een e-mail die je niet vertrouwt. Controleer het adres van de link door, zonder erop te klikken, de cursor van je muis op de link te zetten en te kijken welk adres er verschijnt.

 

6. Bijlage Een bijlage in een nep e-mail kan ervoor zorgen dat er schadelijke software op je computer wordt geïnstalleerd. Open dus nooit zomaar een bijlage van een e-mail die je niet vertrouwt. Een zip-bestand is altijd verdacht! Bij IT4Business zien we dat veel bedrijven nog gebruik maken van oudere, onveilige Windows-versies. Daarom kon de ransomware zich sinds vrijdagmiddag razendsnel over de hele wereld verspreiden en veel slachtoffers maken.

 

Twijfel je? Neem dan gerust contact met ons op!

 

 

IT4Business officieel leverancier van DrayTek (22/02/17)

Vanaf vandaag is IT4Business leverancier van producten uit de productlijn van DrayTek. De producten van DrayTek staan bekend om hun kwaliteit en de vele functionaliteiten, denk hierbij aan een uitgebreide firewall, VPN mogelijkheden, VoIP oplossingen en dual WAN oplossingen voor load balancing en fail over.

 

DrayTek heeft in haar producten een geïntegreerde mix van geavanceerde firewalls, VPN in combinatie met VoIP en wireless. Het assortiment bestaat ondermeer uit Gigabit breedband routers, glasvezel, VDSL2, SDSL en ADSL2/2+ modem/routers, switches, VoIP en wireless apparatuur. Met dit uitgebreide assortiment kan DrayTek voor elke toepassing een geschikt product aanbieden.

 

 

De iPhone bestaat vandaag 10 jaar! (09/01/17)

Hieperdepiep, hoera! Vandaag bestaat de iPhone precies 10 jaar. Misschien weet je het nog als de dag van gisteren, of ben je het compleet vergeten. Tien jaar geleden hadden de telefoons nog een toetsenbord, kon je ze openklappen en had je slechts een scherm. Op 9 januari 2007 heeft Apple de mobiele telefoon voorgoed veranderd. De eerste smartphone zonder toetsenbord, maar met groot touchscreen. Aan Steve Jobs de eer de iPhone te introduceren met de woorden: “An iPod, a phone, an internet communicator. An iPod, a phone, are you getting it…. these are NOT three separate devices!”. Het was overigens niet de eerste telefoon die Apple op de markt bracht, in 2005 brachten ze samen met Motorola de iTunes Phone uit. Een traditionele telefoon waarop je jouw iTunes bibliotheek kon gebruiken. Leuk, maar totaal niet vooruitstrevend, dat maakte ze gelukkig 10 jaar geleden helemaal goed.


Klaar voor de toekomst

De iPhone was klaar voor de toekomst, volgens Steve Jobs liep Apple met deze telefoon minimaal vijf jaar vooruit. Het multi touchscherm en de aanpasbare interface was destijds nog nooit eerder toegepast. Met de kennis van nu heeft de iPhone de hele telefoon-industrie veranderd. Gedurende de jaren is Apple trouw gebleven aan het originele concept. De iPhones zijn misschien wel groter, dunner en spectaculairder geworden, de basis is nog steeds iPhone.

Introductie van de eerste iPhone

De iPhone was nog niet gelijk te koop op 9 januari 2007, dat volgde pas later op 29 juni 2007. De introductie was een succes en de internationale pers was verbaasd. Dat zo iets kon werken, het was een wonder. Uiteraard waren en mensen die niet in de iPhone geloofde, maar we weten ondertussen allemaal dat die er flink naast zaten.

 

 

Partnerschap met Spijkers Telecom (01/01/17)

 Met gepaste trots kunnen wij u mededelen dat IT4Business per 1 januari 2017 een partnerschap is aangegaan met Spijkers Telecom uit Oisterwijk.